was successfully added to your cart.
Blog

Rock Your Body

By juli 26, 2018 No Comments

De afgelopen jaren heb ik meerdere keren het boek van The Green Happiness gevolgd maar voor het eerst grote resultaten!

Even een korte uitleg er over: al jaren eet ik voornamelijk plantaardig en veel groenten en fruit. De manier van eten stond dus niet ver af van die van The Green Happiness. Wanneer ik de 50 day’s deed was er dus geen enorm verschil aan eetpatroon maar vooral weer nieuwe inspiratie en motivatie om zoete dingen te laten staan.

Rock Your Body verscheen in de pre-order en deze kocht ik omdat ik weer extra motivatie nodig had om gezond aan de slag te gaan. Het trok me vooral dat het een combi was met sporten. Het boek bestaat uit veel informatie, recepten voor 28 dagen, een poster met een programma en workout video’s. Positief verrast door een aantal snelle recepten die ik nu echt vaker ga gebruiken, zoals de kikkererwten pannenkoeken, ricerolls voor ontbijt en light veggie lasagne.  Persoonlijk vind ik het fijn dat niet alle snacks gepland waren want dit gaf me wat vrijheid. Niet iedereen vond dit fijn dus er kwam nog een leuk boodschappenlijstje achteraan.

Workout

De workouts zijn er in 3 stijlen. Deze pakken allemaal een verschillende manier om de oefeningen uit te voeren zoals 10 keer herhalen of 30 seconde herhalen. Vervolgens is de workout opgebouwd in fases (ook wel #1, #2, enz.). Jij bepaald wat je niveau is. Lees vooral eerst even het boek door zodat je weet hoe het werkt want daar was ik niet zo goed in 😉 Ik ging gewoon gelijk aan de slag en wist dus niet helemaal precies hoe het werkte!!

Positiviteit en aandacht

Wat me op valt bij dit boek is de aandacht die Merel, Tessa en Krakkie hebben voor de mensen die volgen. Vragen worden snel beantwoord en je ziet dat ze moeten steken om je te ondersteunen. De workouts in het park, vaak live gaan en reageren op foto’s en filmpjes. De interactie zorgt dat ik gemotiveerd blijft. Het is net als in de sportschool, als je weet dat mensen kijken doe je net iets meer je best.

Conclusie

Door de makkelijke recepten, meer vrijheid in eetpatroon de workouts en aandacht voor deelnemers heb ik eindelijk mijn doel bereikt: centimeters er vanaf! Na 3 jaar weinig kunnen sporten wordt mijn conditie beter en mijn spieren sterker. Het gewicht gaat langzaam weer naar beneden en ik heb plezier in het sporten.

Volg mij via instagram voor motivatie filmpjes 🙂

Liefs Sifra

Leave a Reply