was successfully added to your cart.
-Blog

Mijn ervaringen week 4 & 5 van de Green Happiness summer

By augustus 22, 2016 6 Comments

Ja! Ik had eindelijk weer een goede start in week 4 van de Green Happiness summer edition. Ik ben meer tot rust gekomen waardoor ik meer tijd en energie kon steken in goede voeding. Het was best genieten deze week maar er zijn natuurlijk altijd handige tips die de volgende weer kan gebruiken. Hieronder zet ik de lekkerste gerechten en tips op een rij van week 4 en week 5.


Week 4

Touch of green smoothiesmoothie wk 4.JPG

Een heerlijke combi van een wat zoetere smoothie en een iets zuurdere smoothie. Eet je ze nu bij elkaar dan zijn de smaken in balans. Zeker voor herhaling vatbaar.

Colourful cauliflower couscous

Jummie wat een lekker gerecht vond ik dit, het was alleen wel erg veel. Ik was aan het werken en dat gaat dus zo bij ons: we gaan met pauze maar wanneer er zoveel klanten zijn in de bakkerij en de collega’s redden het niet meer, dan gaat er een belletje. Ik natuurlijk heel gauw controleren of er geen couscous tussen mijn tanden zit en weer aan de slag. Het was een super grote bak en ik kreeg het niet allemaal op dus een lekker tussendoortje voor later.

Fruit Pop

Zeer lekker tussendoortje helemaal met chocolade er overheen. Maak ze niet voor heel de week want aan het eind is het al geschilde fruit niet meer zo lekker.

Mango chia puddingchiapudding  wk 4.JPG

Echt een van de beste ontbijtjes tot nu toe ! Ik heb wel een deel van de mango tot een zachte puree gemaakt en het geeft je een zijde zachte tint aan het ontbijtje.

Double trouble spaghetti

Dit is ook echt een van de lekkere gerechten van deze week. Goede balans in smaak en ik houd echt van de groene versie van spaghetti, heerlijk met avocado in plaats van tomatensaus.

Power burger

Ik vond de burger eigenlijk wel lekker maar het was hem niet helemaal en dat kwam door de dadels, die eigenlijk te veel aanwezig waren. Het werd meer een zoete burger. In het begin had ik al mijn twijfels maar ik dacht laat ik het gewoon maar volgen, mijn advies is om het gewicht van de dadels te halveren.


Week 5

Just beet it

Wou ik moest even bijkomen na de eerste hap. Mijn lieve vriend had dit recept gekookt maar het lag niet aan hem hoor. Hij moest een keer het recept maken en dat betekend 4 teentjes knoflook. Wauw alles smaakte naar knoflook en ik kan het niet op krijgen. Ik ben al niet een knoflook fan maar de appel proefde ook alleen maar naar knoflook. Probeer eerst de helft van de knoflook en voeg eventueel dus later nog extra toe naar smaak.

Bieten hummus

Erg lekker hoor deze hummus. Ik heb een extra portie gemaakt en deze ligt in de vriezer te wachten tot ik weer een lekker speltbroodje ga eten met hummus.

Pumpkin muffin

Dit was echt een leuke variatie wat betreft de lunch. De laatste tijd waren het vooral veel salades en ik miste toch de granen. De smaak was goed alleen bij mij waren ze iets te droog en de volgende keer ga ik wat extra water toevoegen zodat ze ook makkelijk in een muffin vorm te krijgen zijn.

Green Popsicle

Mijn grootste ijsverslaving zijn de perenijsjes en die zijn nu vervangen voor deze gezonde versie zonder toegevoegde suiker! Bedankt dames!

green popsicle.JPG

 

 

Hoe gaat het met mij

In week 5 was mijn vriend naar lowlands en heeft dus hele andere dingen gegeten en gedronken dan vanuit de TGH. Ik heb lekker wel heel groen gegeten en vooral alles opgemaakt wat we nog hadden aan restjes. Misschien hadden jullie het al op facebook gelezen maar ik ben me toch sterk geweest bij het wachten op mijn pizza de een na laatste dag van week 5. Om kwart voor 10 had ik hem dan eindelijk op mijn schoot want echt zonder bakpapier gaat het niet lukken. Als je er om 8 uur achter komt dat je geen bakpapier hebt zijn de meeste supermarkten net dicht en moet je een eindje fietsen.

Op dit moment ben ik ongeveer 3 kilo afgevallen maar ik wou dat het meer was. Ik weet ook dat het op dit moment nog niet haalbaar is omdat ik hard bezig ben om de stress factoren in mijn leven minder te maken en dan blijft er minder ruimte over voor gezond eten en sporten. Ik zorg dus nu op een andere manier voor mezelf. Ik heb er voor gekozen om een andere baan te gaan zoeken omdat het nu niet genoeg bijdraagt aan mijn happiness en gezondheid. Dit is dus een spannende periode voor mij maar ik voel me er ook erg goed bij. Ik wil nu meer gaan doen met eten (recepten en mijn blog) en het begeleiden van mensen wanneer zij vastlopen in hun leven, rondom bijvoorbeeld werk of studie.

Onrust rondom onderzoek

In week 5 ontstond er onrust op de facebook pagina rondom een artikel die geschreven was over TGH. Er zijn geloof ik een heleboel mensen die positieve ervaringen hebben met TGH en dan is het heel zuur als er iemand gaat zeggen dat het niet klopt wat zij voorschrijven. Dit is super moeilijk en juist het probleem waar veel van jullie ( en ik) tegenaan lopen; tegenstrijdige onderzoeksresultaten. Wat precies waar is kan ik niet zeggen maar wat ik wel weet is dat mijn lichaam zich beter voelt nu ik vooral uit het boek van TGH eet. Natuurlijk ben ik voor mijn eigen blog ook gerechten aan het maken maar die zijn ook allemaal plantaardig en dat vind mijn lichaam fijn. Laat je vooral niet lijden door allerlei onderzoeksresultaten maar vooral waar je lichaam goed op reageert en dat kan best even duren voordat je dat merkt. Het verstand bemoeit zich er namelijk ook mee omdat je verstand beïnvloed wordt. Probeer bij jezelf te komen en alleen naar jezelf te kijken en niet naar een ander, we zijn allemaal uniek!

 

Liefs Sifra

bananen koffiebroodje.JPGsmoothiebowl.JPG

 

Join the discussion 6 Comments

  • brigitte schreef:

    Bedankt voor al je tips in de blogs. Erg leuk om te lezen en inderdaad, doe waar jij je goed bij voelt en als jij voelt dat je lichaam er goed op reageert, laat die anderen dan maar kletsen… ik weet het te schrijven, maar voel het soms ook niet echt zo hoor hihi
    Mijn boek is mede dankzij jou weer voorzien van een aantal nieuwe kleine plakkers met tips!
    Ben benieuwd naar je recepten, die ga ik ook zeker bekijken!

  • Veganistisch eten kan met wat gepuzzel zeker volwaardig zijn. Lees het boek van Lisa Steltenpool (diëtist en veganist) maar. Je kunt je nu prima voelen maar dat betekent niet dat je geen tekort opbouwt. De gevolgen daarvan merk je pas op de langere termijn. Of je tekorten opbouwt heeft niets met tegenstrijdig onderzoek te maken. Dat kun je (als professional) gewoon uitrekenen.

    Dit is uiteraard bedoeld om je bewust te maken. Je kunt er immers op elk moment voor kiezen om wel volwaardig te eten.

  • Joyce schreef:

    Ik heb gister & vandaag de Power Burger gegeten en vond de dadels helemaal niet overheersend. Nu vraag ik me dus af of je wel verse dadels gebruikt? (Bijv. te koop bij AH in plat plastic bakje waarin elke dadel in een wit papiertje ligt.) Die zijn namelijk een stuk minder zoet en bevatten ca. de helft aan calorieën van gedroogde dadels. Met halveren vd portie kom je dan wel weer goed uit. Maar het scheelt nogal of je in alle andere recepten ook de gedroogde gebruikt ipv de verse! Iets om op te letten dus.

    • Sifra Opstal schreef:

      Klopt zeker. Ligt er een beetje aan welke dadels. De zoete smaak verschilt wel vaker net als bij meer gedroogd fruit. Volgens mij had ik die van de lidl. Heb gezocht naar redelijk zachte anders plakt het ook iets minder ( of even weken).

  • oldoez schreef:

    Hi, Heb je de link naar dat onderzoek ook ergens staan..?

Leave a Reply