was successfully added to your cart.
-

Happy week 1 van The green happiness

By juli 23, 2016 No Comments

donut2


Vorige week zondag ben ik begonnen met mijn voorbereidingen voor week 1 van The Green Happiness . Grote boodschappen dus want mijn vriend gaat ook mee genieten. We hebben besloten om lekker te gaan lopen want dat is goed voor de beweging en spierballen en scheelt benzine als je de auto niet pakt.

Wij hebben vooral de boodschappen gedaan bij de lidl en een aantal dingen bij de ah en natuurvoedingswinkels maar omdat dit boek al in mijn straatje past had ik al veel benodigdheden in huis zoals boekweit, dadels, kokos en edelgistvlokken. Ik had dan weer geen tamari !.

Met goede moed ben ik begonnen, en ook zo gehouden ;), aan het bakken en vriezen. Ik heb op zondag de choco donut snacks, ontbijttaart en crumble gemaakt. De crumble overigens zonder frambozen deze deed ik pas in de ochtend bij.

 

Tips Choco donuts

Veel mensen hadden moeite met het maken van de choco donuts en dat komt vooral omdat het moeilijk is om precies te weten hoe een ongebakken koekje er nou precies uit moet zien, voor veel mensen zal dit de eerste keer zijn geweest. Eigenlijk lijkt de donut erg op een bliss ball maar dan in een andere vorm en andere smaken maar de structuur is het zelfde. Tip 1 is dan ook om een keer een bliss ball te kopen ergens zoals bij de Albert Heijn in het biologische vak en dan zoek je naar “raw” snacks.

 

donutdonut1donuts veel

Dan de vorm, die was ook niet voor iedereen makkelijk. Wanneer je deeg hard genoeg is maar wel plakt maak je een beignet en steek je gewoon je vinger er door heen. Dan laat je hem weer even koud worden en doop je hem in de chocolade of besmeer je hem met het dadel- cacao mengsel. Tip 2 voeg de amandelmelk beetje voor beetje erbij zodat je deeg niet te nat wordt.

 

Aanpassen porties

Iedereen heeft een andere behoefte wat betreft eten en daarom is het belangrijk om dit een beetje aan jezelf aan te passen en waarschijnlijk ook aan de soort dag die je hebt. Als ik een hele dag moet werken ( vooral lopen) dan heb ik wel iets meer energie nodig en dat merk ik dan vaak bij de lunch. Zo was de soep niet groot genoeg voor mij en nam ik wat extra avocado erbij. Soms heb ik een snack gewisseld omdat ik een groot gat had tussen ontbijt ( 6:15) en de lunch ( 12:00- 12:30). Hierbij zorgde ik er wel voor dat ik mijn fruit niet direct op at na mijn pizza in verband met de verteringstijd.

Mannen

Mannen, die van mij had zeker wel iets meer nodig dan de gemiddelde 1500 calorieën niet alleen om de dag door te komen maar vooral omdat hij ook niet wil afvallen. Maaltijden waar weinig koolhydraten bij zaten waren het moeilijkste dus ik heb gemerkt dat ik dan bijvoorbeeld extra aardappels moet bakken of meer rijstnoedels voor hem moet koken. Dit zijn kleine aanpassingen die makkelijk gedaan kunnen worden. Ook had hij het moeilijk na het ontbijt van een smoothie en had hij al gauw weer honger dus at hij over het algemeen een extra gezonde snack die ik dan had gemaakt, heerlijke appelcake vergelijkbaar met “cake for breakfast”dag 2 ontbijt

Tijd

In het begin koste het zeker even wat tijd maar dat vind ik persoonlijk helemaal niet erg, ik sta graag in de keuken. Doordat je vaak dubbele porties maakt waren er ook dagen of maaltijden gewoon al klaar en stonden daar in de koelkast op mij te wachten. Het kost zeker meer tijd dan een boterham met pinda kaas maar je hebt ook wel iets heel lekkers en moois na die tijd, want wat waren er mooie foto’s te vinden op het internet !

Ik ben al begonnen met het doornemen van week 2 en plannen van de boodschappen dus fijne week allemaal en geniet van het lekkers. Maak je een mooie foto tag me dan op instagram “uniek.eten” want ik ben benieuwd wat jij allemaal maakt.

Liefs Sifra

Tip! schrijf je in voor de nieuwsbrief van Uniek eten en download gratis het nieuwe e-book ‘Start your green healthy journey’ 

 dag 4 avond

 

 

 

 

Leave a Reply